سلامتسلامت روان

راه های چگونگی داشتن ذهن آرام

در این قسمت از روانشناسی سایت دی دی قصد داریم شما را با مطلب راه های چگونگی داشتن ذهن آرام ، داشتن ذهنی آرام برای داشتن یک زندگی خوب همراه کنیم.

داشتن ذهن آرام

آرامش موهبتی است که همه افراد به دنبال آن هستند. داشتن ذهن آرام خلاق و پر از دستاوردهای مثبت بسیار لازم و ضروری است.

در اینجا نکاتی را برای داشتن ذهنی آرام مطرح می کنیم.

۱ـ تنفس عمیق را تمرین کنید: روزی ده تا پانزده دقیقه در یک جای راحت بنشینید یا دراز بکشید، بدن خود را کاملا رها کنید، دست و پای خود را شل کنید و ذهن خود را از هر چیزی خالی کنید. در این هنگام تنفس عمیق شکمی انجام دهید. سعی کنید در این چند دقیقه ذهنتان را معطوف به بدن خود کنید و به هیچ چیز دیگری فکر نکنید.

۲ـ قهوه و کاکائو کمتر مصرف کنید: قهوه و کاکائو حاوی کافئین هستند و استفاده زیاد از آنها باعث به وجود آمدن استرس می شوند.

۳ـ مرتب ورزش کنید: مرزش موجب تخلیه هیجانی ذهن می شود و ذهن را آرام می کند.

۴ـ مثبت فکر کنید: را تکرار افکار مثبت در ذهن خود، افکار منفی و استرس زا را دور کنید.

۵ـ زمان خود را مدیریت کنید: بسیاری از مواقع تشویش های ذهنی ناشی از به هم ریختگی کارها می باشد. شما اگر برنامه روزانه خود را مکتوب کنید و کارهای خود را اولویت بندی کنید بسیاری از تشویش های ذهنی شما کاهش می یابد.

به این صورت با رعایت موارد بالا میتوانید ذهن آرام را در زندگی تجربه کنید! با دیگر مطال سایت دی دی همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا