بدنسازیتغذیه بدنسازی

خواص مصرف بادام و تاثیر آن در تغذیه بدنسازی

در این قسمت از تغذیه بدنسازی سایت دی دی قصد داریم بطور کامل شما را با خواص مصرف بادام و تاثیر آن در تغذیه بدنسازی آشنا کنیم.

اگر هر روز در تلاش هستید برای بدست آوردن یک بدن نچرال و حفظ تناسب اندام خود حتما باید یک برنامه بدنسازی اصولی ، و یک رژیم غذایی درست را نیز دنبال کنید. وضعیت تغذیه ای شما بسیار با اهمیت است. با مصرف میان وعده های مغذی نظیر آجیل می توانید یا بادام به تناسب اندام ایده آل خود برسید.

مصرف بادام برای چهره و صورت

مصرف بادام برای چهره و صورت

بادام به علت داشتن پروتئین و چربی سالم برای پوست صورت بسیار مفید است.معمولا افراد لاغر اندام یا کسانی که رژیم کاهش وزن میگیرند صورتشان استخوانی لاغر میشود که در چهره بسیار تاثیر میگذارد.بهتر از برای جلوگیری از لاغر شدن صورت بادام مصرف کنید.بادام باعث میشود صورت کمی پر شود.بهتر است روزانه ۷ عدد بادام را در وعده صبحانه یا بعد از تمرین تردمیل بخورید تا از لاغر شدن صورت جلوگیری کند.

کاهش اشتها با بادام

بادام منبع خوب و سرشار از فیبر و پروتئین است. این دو ماده در کاهش اشتها و احساس سیری نقش بسیار مهمی دارند.تقریبا هر ۲۴ عدد بادام حدود ۲۸ گرم میشود که این میزان بادام دارای ۱۶۴ کالری میباشد.با مصرف ۴۰ گرم بادام در روز، میل به خوردن تا حد زیادی کم خواهد شد. احساس سیری مانع از خوردن ریزه خوری و مواد غذایی کم ارزش می شود.

افزایش سوخت و ساز بدن

مصرف بادام به صورت خام و یا بوداده در روز علاوه بر کم کردن اشتها، سوخت و ساز بدن را نیز افزایش میدهد. خواص بادام در بدنسازی با افزایش سوخت و ساز در ارتباط است. همه تمرینات ورزشی برای بالا بردن سوخت و ساز طراحی می شوند.

بهبود عملکرد ماهیچه ها

شیر بادام یک نوشیدنی عالی برای تمام ورزشکاران و بدنسازان میباشد.مقدار پروتئین موجود در شیر بادام، در ترمیم بافت عضلانی و رباط های آسیب دیده ورزشکاران بسیار موثر است. این نوشیدنی فوق العاده موجب بهبود عملکرد ماهیچه ها شده و خستگی ناشی از تمرینات را برطرف می کند.حتی می توانید شیر بادام را جایگزین شیر معمولی کنید تا کالری کمتری دریافت کرده و به روند کاهش وزنتان سرعت بیشتر بدهید.

چربی بادام در بدنسازی

چربی بادام علاوه بر اینکه از نوع چربی سالم و بدون ضرر است بلکه برای سلامت بدن ضروری است ، مصرف آجیل در رژیم لاغری و افراد بدنساز، چاق کننده نیست و موجب کاهش وزن خواهد شد. بادام هم از این قاعده پیروی می‌کند، زیرا چربی موجود در آجیل و بادام از نوع سالم است.

کسانی که در تمرینات بدنسازی از تغذیه متعادل حاوی ۴۰ گرم بادام استفاده کرده‌اند،

شاخص توده عضلانی بیشتر و دور کمر کمتری نسبت به سایر ورزشکاران دارند.

پس حتما برای رشد عضلات خود در ورزش بدنسازی بادام را در سبد غذایی خود قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا